Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.10.2021 13:19 - Как се сгодих на 7 години. Соломон и Мопасан. И аз.
Автор: krumbelosvet Категория: Лични дневници   
Прочетен: 854 Коментари: 4 Гласове:
6

Последна промяна: 28.12.2021 00:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Да, това си беше годеж.

Още в предучилищната детска градина, с едно момиченце започнахме да играем по-често заедно, отколкото поотделно. Как сме изглеждали отстрани, се разбра в първи клас, когато случайно си избрахме един чин. Дойде учителката от детската градина и щом ни видя, вика с чаровна усмивка "Ооо, неразделните". Беше много красива тая учителка, Попова по фамилия, може би тя ни е настроила на любовна вълна...

И един ден след училище, не помня как ми е дошло на ум, реших да представя любимата на майка си. И то детето тръгна с мене като с баща си. Наближаваме ние жилищата на предприятието "Гарови строежи" в Подуене, рамо до рамо, а децата от тия жилища се кикотят неприлично, крият се зад ъглите и ни замерят с топки от стари весници. Аз утешавам спътницата си и я водя без да ми мигне окото. Щото с весници ни замерят, а весниците не летят дълго и не ни достигат.

Изкачваме се по десетина стъпала на външните стълби, аз отварям вратата и викам мойка ми. Тя се появява и аз, без да гледам ефекта, й заявявам
- Майко, това е Д, харесваш ли я?

Къде ще ходи майка ми, хареса я. Почерпи ни нещо и каза да връщам момичето у тях. Децата пак се крият и хихикат. Две години седяхме на един чин, докато остър житейски завой премести семейството ми от Подуене в Надежда.

Аз залинях, "паднах в депресия", казано по сегашному. Не само заради Д. В Подуене се говореше български, например, а в Надежда най-чист шопски. Аз не го знаех тоя език, изпаднах в изолация и омраза за дълги месеци и получих първата дълбока душевна рана. Но не това е въпроса тук ...

Любовта е СИЛНА КАТО СМЪРТ, казва Соломон в знаменитата си любовна епопея "Песен на песните".  Думите на ная песен са остарели и днес едва ли ще ръзвълнуват някого. Но три думи, "Силна като смърт" не са изгубили смисъл. И Мопасан има повест под това заглавие, класика като почти всичко негово. Но това което са виждали очите ми, е ПОВЕЧЕ и от Соломоновите, и от Мопасавовите думи.

Случайно веднъж в заводския двор гледам, две майки довели красиви дечица. Момченце на 5 и момиченце на 2-3. Момченцето нещо се занимава, а момиченцето го поглъща с ТАКИВА ОЧИ! Не може да се сбърка, детето е забравило себеси. Пюбов, любов кажи го от пелени! Така Нешка Робева споделяше, как на 6 годинки била тайно влюбена и минавала под балкона на момчето с надежда да го зърне.

И тука си спомних, всъщност не помня от кога ВИНАГИ съм бил тайно влюбен в някое момиче. Може би наистина от три-годишен. А в детския хор Бодра Смяна, бях тайно влюбен в две момичета, две Славки, светло-кестенява и черноока. И двете много женствени и одухотворени! 

Два пъти съм виждал как влюбени омъжени жени,  омаяни и заслепени от любов, търсят като сомнамбули на работното им място лбимите мъже. Това не може да се опише. Слава Богу, и аз не съм останал съвсем без подобно внимание, но не е това въпроса...

Да, ЛЮБОВТА Е СИЛНА КАТО СМЪРТ.
Следват другите думи на Соломон, РЕВНОСТТА Е ЛЮТА КАТО ПРЕИЗПОДНЯ, но това е друга тема...
 


Тагове:   любов,


Гласувай:
6



1. wonder - Определено имаш писателска дарба в ...
17.10.2021 13:40
Определено имаш писателска дарба в стил О`Хенри. Думите ти са концентрат и с малко думи можеш да разказваш огромни картини. Представих си шопската "Надежда" и децата с топките от вестник и... всичко. Добър си! :)))
На мен един Ицко в детската градина ми поиска ръката. После в 3-ти клас получих второто си предложение за женитба от Венци, който свиреше на цигулка, а в 4-ти от Сашо, който ме целуна. Все хубавци-умници. ;)))
Казват, че при децата първия пубертет е на 5 годинки.
Сега гледам малко по Есенински на влюбените мъже:

"Усмири се душа, че до гуша
ти дойде нежелания свят.
Вече никой звънчета не слуша,
уморените пътища спят."
цитирай
2. krumbelosvet - Благодаря, wonder,
17.10.2021 14:04
Моята история е по-бедна на събития. Знам защо, но не е важно.
Все пак, на 12 години получих първото любовно признание - момиче от съседния 6-ти клас ми изпрати снимка с надпис: На Красимир, от вечно вярната му и любяща го Е. После на 16 разбрах какво е да загубиш сън и апетит, като в рай, от чувството за СПОДЕЛЕНА любов... Ясно е защо Шекспир убива Ромео и Жулиета тинейджъри. Чувство силно като смърт, не може да е вечно.
цитирай
3. andorey - Да не си зодия скорпион? Че нещо ми е ...
17.10.2021 14:09
Да не си зодия скорпион? Че нещо ми е познато това дето си го писал... :)
цитирай
4. krumbelosvet - Топло, андорей,
17.10.2021 14:17
Благодаря за отзива.
Роден съм на ден, който една година е скорпион, а друга - везни. По-често Скорпион, но когато съм роден е Везни. Като по-млад имах доста скорпионско, сега съм си везна. Дай ми равновесие и симетрия.
Хубав ден.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krumbelosvet
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1982776
Постинги: 1165
Коментари: 3404
Гласове: 3579
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930