Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.01.2023 16:28 - Никога не са се срещали траки и славяни, както аз не съм се срещал със себе си.
Автор: krumbelosvet Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2009 Коментари: 2 Гласове:
6

Последна промяна: 06.01.2023 07:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Това е история трудна за осветляване, освен ако не се започне от Черноморския Потоп преди 7600 години. Но тук, за краткост, няма да започнем от потопа.

И траките и техните потомци славяни, стават за елините синоним на роби. Херодот е обяснил (косвено) защо - траките постоянно се разединяват. И си сменят имената. Това е един етнос толкова свободолюбив, че трудно понася цар който не е от неговото родно място. И така разединени, стават лесна плячка за ловците на роби от съседните градове.държави или империи. Макар че са отлични воини, и Атина си взема от едноезичните с тях скити за градска стража, която с въжета е подкарвала атиняни да участват на събранията на форума.

Голям зор вижда Иван Грозни да приобщи български и др. племена. А Светослав, въпреки жестокостите му и заселването отсам Дунава на славяни от изток, не успява да се наложи тук. Но оставя преселници, които са и в родното село на майка ми БУТОВО, и в ШЕРЕМЕТЯ, които села имат адаши край Москва.

В землището на Бутово например има хълм от чудесна глина, вече почти изяден за над 100 години от фабриката за тухли и керемиди. Когато родителите на майка ми започват да копаят основите на къщата си, изравят тонове остатъци от грънчарница, и някои здрави малки стомнички между тях, но в селото нямаше НИТО ЕДИН ГРЪНЧАР. Явно хората на Светослав, земеделци-воини, са ги прогонили. И до днес там възглавницата е "падушка" и имат името "Тишка" за женско, макар че за русите това е съкращение на Тимотей, Тимофей, който в Бутово е станал просто Тимо...

Там живееше и един род "татари". Познавах само едно от техните внучета - русо момче, мой връстник и обигран побойник. Едно съседче му възрази нещо и "татарчето" без да каже дума му удари две крошета. Без последици, значи не тежки крошета...

Имаше в това село и семейство страстни коняри, макар и не богати, защото са раждали много. Конете им бяха красиви като статуи. Забравих какви роднини ни бяха, аз много копнеех за кон, но не стана. До днес не съм възсядал даже магаре...

Дълбока тема е горната, ДОПОТОПНА, от Черноморския потоп преди 7600 години. То няма край. Но не знам някой до сега да се е разкривал като потомък на Светославовите българи по майка. А по баща съм егейски македонец, май не без ливански гени може би. Да не говорим, че водя тракийка за втори път. А както е известно в блог.бг, защитата на българското име ми е основна тема.





Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. panazea - О , Красимире , приятно ми е да се запознаем !
05.01.2023 18:01
Значи мойте са от всички краища , населена с Българи !
Татко е от дебелите турлаци !
Мама си е чиста македонка с корени от Охрид и Прилеп .
Взех си мъж тракиец , от бесите .
Родата на едната снаха е от Кула и Горна Оряховица !
Другата снаха от Балкана !
И внуците имат всички възможни дарования , наследени от всички предци !
Така си е !
Тони
цитирай
2. krumbelosvet - Македонци и Прилеп.
05.01.2023 19:37
Македонци питали дъщеря ми, наистина ли имаме дума "прилеп" като техния град. Щото у тях прилепът бил лиляк, доколкото помня.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krumbelosvet
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1993815
Постинги: 1165
Коментари: 3404
Гласове: 3579
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930