Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.11.2022 10:56 - Похвално слово за келнера
Автор: krumbelosvet Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4533 Коментари: 4 Гласове:
8

Последна промяна: 23.11.2022 11:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Да споменем преди празниците.

Келнерът има важна ОБЩЕСТВЕНА функция. Той може да внесе красота или пошлост в деня на много хора. Да освети или помрачи настроението ти.

Разбира се, клиентът участва в тия отношения. Той може от първата минута да предразположи или да отблъсне ЧОВЕКЪТ който го "обслужва". ЧОВЕКЪТ, да не забравяме това. И аз не мога да се оплача от келнерите, почти без изключение. И това не е защото винаги давам "бакшиш". Бакшишът е НАКРАЯ. Той е по-скоро в услуга на следващия клиент или на следващия път в рестопанта, ако има такъв. Важно е и КАК даваш бакшиш - с искрено уважение, приветливо, или като на слуга.

Един приятел се чудеше, защо само в мое присъствие барманът и келнерите в  хотела са приветливи. Много просто - аз съм подал такъв тон от "добър ден" до "довиждане".

Има хора, които се правят на важни пред келнера. И негодуват ако той им го връща и ги отпраща с развалено ностроение.

Не е за всеки тая професия. Аз на млади години си бях малко темерут и предпочетох като студент да работя хамалин, а не келнер.

Темерут си бях. Дванайсетина годишен пътувам с трамвая. Двама "много стари" мъже, 35-40 годищни, ме попитаха нещо. Аз "ги отрязах" с две думи. И единият вика "какво невъзпитано дете". Но другият го поправи "детето е възпитано, но е темерутин". 70 години съм запомнил тоя случай, щото наистина.съм бил темерутин. Вече не съм, слава Богу.  Но мога при нужда, и това може би е дибре, но кой знай.




Гласувай:
8



1. krumbelosvet - Вече втори постинг съм далече от политиката
23.11.2022 11:09
Вече втори постинг съм далече от политиката.
Защо?
Защото Е ВОЙНА.
Еропа, към която целият народ български се стремеше ЕДИНОДУШНО, тая Европа клекна пред глобализма, както беше клекнала пред фашизма! И по-лошо. Няма поне един Дьо Гол или Чърчил. Има Макрон, Борис Джонсън и др.
И вместо триумфа на Георги Димитров, ние имаме
безличния станишеф...
цитирай
2. morskipesni - Три сладки ваканционни лета бях келнер на Каваците
23.11.2022 11:26
Това е райският ми период на пълно отдаване на работата, плажа, мацките, сърфа. Мечтая да се върне.
цитирай
3. ka4ak - И АЗ СЪМ ДАЛЕЧЕ КРАСИ,НО ПИША САМО В ПОЛИТИКА...:(
23.11.2022 11:32
06.07.2009 13:10 - това ще помогне на туризма в този регион а и на всички нас!Всеки турист,носи пари които ще харчи тук,ще бъде обслужван и ако остане доволен,ще каже и на други!
Това трябва да се отчита и това е начина този иначе западнал район на България да живне!

Постинг: Да помогнем Скалите в Белоградчик да са сред световните природни феномени!Помогнете с гласът си!
Автор на постинга: ka4ak
цитирай
4. panazea - Не сум била сервитьорка , не ми се е налагало да работя , защото ме издържаха мама и татко.
23.11.2022 12:34
След като завърших направо си започнах работа като инженер и бях в много добра среда.
Бях млада и усмихната , но много емоционална и едва ли щях да издържа капризи на клиенти , които не знаят какво искат.
Сигурно директно щях да ги отрежа ! Добре , че не съм зависяла от настроенията на сулю и пулю !
Най-чаровният сервитьор , който съм виждала беше моят син . Съжалявам , че не му направих снимка. Той правеше и снимки на група клиенти , които се събираха за честване на годишнина и записваше снимките им на диск безплатно.
Присъствах случайно на честване на група ветерани баскетболисти ! Беше трогателна среща. По-често да се събират хора , които са живяли и работили заедно ! Щастливите преживявания са необходими за всички .
Когато се събереш с хора , с които си бил щастлив , отново те обхваща радост и всичко се повтаря !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krumbelosvet
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1982682
Постинги: 1165
Коментари: 3404
Гласове: 3578
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930