Постинг
12.04 21:41 -
Исус пие последната си чаша вино на Тайната Вечеря
Автор: krumbelosvet
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1469 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 12.04 21:44

Прочетен: 1469 Коментари: 2 Гласове:
3
Последна промяна: 12.04 21:44


Както един колега писа в блога, Тайната Вечеря е преизпълнена със символични
действия и дълбоки мисли, мисли на границата на човешките възможности за
разбиране. Такива мисли и действия явно са адресирани НЕ САМО за учениците, а
за бъдещето, и за ДАЛЕЧНОТО бъдеще, и за НАС в това число.
Айнщайн например, има сложно отношение към религията, основно към Юдаизма. Най-кратко казано, той има С В О Й бог. А за Исус казва, че е вдъхновяващ образ, който НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ИЗМИСЛЕН. Т. е. СЪЩЕСТВУВАЛ Е такъв човек! И не случайно Мохамед го споменава като пророк...
Не си спомням в Библията Исус да нарича себе си Син на Бога. Напротив, нарича се с особеното прозвище "син човеческий". Което е безспорна истина. А началото на единствената молитва завещана от него, "Отче Наш", ни дава ПРИМЕР да наричаме бога НАШ БАЩА, което прави СИН БОЖИЙ всеки ЧОВЕК, който искрено се моли с тая молитва...
Затова нека я припомним :
Отче наш, Който си на небесата!
Да се свети Твоето име,
да дойде Твоето Царство,
да бъде Твоята воля,
както на небето, тъй и на земята;
насъщния ни хляб дай ни днес,
и прости нам дълговете ни,
както и ние прощаваме на нашите длъжници,
и не въведи нас в изкушение,
но избави ни от лукавия;
защото Твое е царството,
и силата, и славата вовеки.
Амин.
действия и дълбоки мисли, мисли на границата на човешките възможности за
разбиране. Такива мисли и действия явно са адресирани НЕ САМО за учениците, а
за бъдещето, и за ДАЛЕЧНОТО бъдеще, и за НАС в това число.
Айнщайн например, има сложно отношение към религията, основно към Юдаизма. Най-кратко казано, той има С В О Й бог. А за Исус казва, че е вдъхновяващ образ, който НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ИЗМИСЛЕН. Т. е. СЪЩЕСТВУВАЛ Е такъв човек! И не случайно Мохамед го споменава като пророк...
Не си спомням в Библията Исус да нарича себе си Син на Бога. Напротив, нарича се с особеното прозвище "син човеческий". Което е безспорна истина. А началото на единствената молитва завещана от него, "Отче Наш", ни дава ПРИМЕР да наричаме бога НАШ БАЩА, което прави СИН БОЖИЙ всеки ЧОВЕК, който искрено се моли с тая молитва...
Затова нека я припомним :
Отче наш, Който си на небесата!
Да се свети Твоето име,
да дойде Твоето Царство,
да бъде Твоята воля,
както на небето, тъй и на земята;
насъщния ни хляб дай ни днес,
и прости нам дълговете ни,
както и ние прощаваме на нашите длъжници,
и не въведи нас в изкушение,
но избави ни от лукавия;
защото Твое е царството,
и силата, и славата вовеки.
Амин.
Тайната на сакралната молитва "Отче...
Господната молитва "Отче Наш"....
21 юни 2021 година – Денят на Дух Святи ...
Господната молитва "Отче Наш"....
21 юни 2021 година – Денят на Дух Святи ...
Следващ постинг
Предишен постинг
Преди да ни завещае своята Молитва, Исус казва "А ти, кога се молиш, влез в скришната ки стая и, като си заключиш вратата, помоли се на твоя Отец..."
И така, заключен и САМ, ти започваш да се молиш с "Отче НАШ".
Господнята молитва не е изгубила актуалност. Еднозначно ли е ясно какво означава "да простиш"? Не е еднозначно. Може да означава "да се примириш" с греха. Но едва ли ТОВА се иска от нас. Може да означава и "да разбереш", и тука нагазваме в дълбокото.
Защо хората по-лесно прощават на себе си, отколкото на другите? Защото знаят ОБСТОЯТЕЛСТВАТА, ПРИЧИНИТЕ за СВОЯ грях или грешка. За да се досетиш за чуждата причина за грях, е необходимо НЕ ПРИМИРИНИЕ, а РАЗУМ, ДОСЕТЛИВОСТ, "влизане в чуждата кожа". А това са СПОЙКИТЕ на едно общество, това е ЗАЛОГ, това е УСЛОВИЕ за успех на тава общество. Защото егоистът може и да не го знае, но ЗА ЧОВЕКА НЯМА ЛИЧЕН УСПЕХ БЕЗ УСПЕШНО О Б Щ Е С Т В О.!!! И затова е "Отче наш", а не "Отче мой"!!!
цитирайИ така, заключен и САМ, ти започваш да се молиш с "Отче НАШ".
Господнята молитва не е изгубила актуалност. Еднозначно ли е ясно какво означава "да простиш"? Не е еднозначно. Може да означава "да се примириш" с греха. Но едва ли ТОВА се иска от нас. Може да означава и "да разбереш", и тука нагазваме в дълбокото.
Защо хората по-лесно прощават на себе си, отколкото на другите? Защото знаят ОБСТОЯТЕЛСТВАТА, ПРИЧИНИТЕ за СВОЯ грях или грешка. За да се досетиш за чуждата причина за грях, е необходимо НЕ ПРИМИРИНИЕ, а РАЗУМ, ДОСЕТЛИВОСТ, "влизане в чуждата кожа". А това са СПОЙКИТЕ на едно общество, това е ЗАЛОГ, това е УСЛОВИЕ за успех на тава общество. Защото егоистът може и да не го знае, но ЗА ЧОВЕКА НЯМА ЛИЧЕН УСПЕХ БЕЗ УСПЕШНО О Б Щ Е С Т В О.!!! И затова е "Отче наш", а не "Отче мой"!!!
krumbelosvet написа:
Преди да ни завещае своята Молитва, Исус казва "А ти, кога се молиш, влез в скришната ки стая и, като си заключиш вратата, помоли се на твоя Отец..."
И така, заключен и САМ, ти започваш да се молиш с "Отче НАШ".
Господнята молитва не е изгубила актуалност. Еднозначно ли е ясно какво означава "да простиш"? Не е еднозначно. Може да означава "да се примириш" с греха. Но едва ли ТОВА се иска от нас. Може да означава и "да разбереш", и тука нагазваме в дълбокото.
Защо хората по-лесно прощават на себе си, отколкото на другите? Защото знаят ОБСТОЯТЕЛСТВАТА, ПРИЧИНИТЕ за СВОЯ грях или грешка. За да се досетиш за чуждата причина за грях, е необходимо НЕ ПРИМИРИНИЕ, а РАЗУМ, ДОСЕТЛИВОСТ, "влизане в чуждата кожа". А това са СПОЙКИТЕ на едно общество, това е ЗАЛОГ, това е УСЛОВИЕ за успех на тава общество. Защото егоистът може и да не го знае, но ЗА ЧОВЕКА НЯМА ЛИЧЕН УСПЕХ БЕЗ УСПЕШНО О Б Щ Е С Т В О.!!! И затова е "Отче наш", а не "Отче мой"!!!
И така, заключен и САМ, ти започваш да се молиш с "Отче НАШ".
Господнята молитва не е изгубила актуалност. Еднозначно ли е ясно какво означава "да простиш"? Не е еднозначно. Може да означава "да се примириш" с греха. Но едва ли ТОВА се иска от нас. Може да означава и "да разбереш", и тука нагазваме в дълбокото.
Защо хората по-лесно прощават на себе си, отколкото на другите? Защото знаят ОБСТОЯТЕЛСТВАТА, ПРИЧИНИТЕ за СВОЯ грях или грешка. За да се досетиш за чуждата причина за грях, е необходимо НЕ ПРИМИРИНИЕ, а РАЗУМ, ДОСЕТЛИВОСТ, "влизане в чуждата кожа". А това са СПОЙКИТЕ на едно общество, това е ЗАЛОГ, това е УСЛОВИЕ за успех на тава общество. Защото егоистът може и да не го знае, но ЗА ЧОВЕКА НЯМА ЛИЧЕН УСПЕХ БЕЗ УСПЕШНО О Б Щ Е С Т В О.!!! И затова е "Отче наш", а не "Отче мой"!!!
Благодаря на Бога, че има още человеци.
Търсене
За този блог

Гласове: 3397