Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.10.2020 22:40 - Екшън, дий, дей и действие
Автор: krumbelosvet Категория: Лични дневници   
Прочетен: 527 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 07.10.2020 06:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
В един от първите турски сериали завладели Родината, симпатичен стар баклаваджия се бунтуваше срещу песни на чужд език. 

- Знам ли дали не ме псуват?

В ТВ реалити "Игри на волята", старт се дава с думата "екшън!". Вероятно така са определили собствениците на правата. И аз като стария турчин, не се кефя от чужди думи НЕ НА МЯСТО.

И си мисля аз, с коя ли дума или възглас подкарват конете английските каруцари? Нашите, и не само те, викат "Дий!". Това е СВЕЩЕНА дума. Иде от Дионис, т.е. "С Бога напред". Щото каруцата е опасна машина, чупи се, преобръща се, конете се подплашват, а и лоши срещи има на пътя.

И си мечтая аз, каква по-красива и силна дума от "екшън" би било едно "Дей!". Действай с Бога напред!

Но уви, нашият език отдавна не създава нужните нови думи. Копира си ги от странство, сега от ингилизки. Щото Холивуд владее емоциите, а Майкрософт - компютрите. Половината български момичета станаха Никол, Николет или Николета. И най естественото нещо е да пеят пред българите на английски.

И аз се чудя като стария турчин от сериала, дали не ме псуват. А един австрийски професор предупреждава още преди 20-ина години, че езикът ни върви към изчезване. Оптимяга. Корабът на българите потъва, той ни безпокои за знамето на кораба, езика... 



Гласувай:
2



1. krumbelosvet - Екшън иде от "акт" и от гутаперча.
07.10.2020 06:28
Екшън не иде ли от "акт" и aktion, "акция", "действие" което по законите на латиницата и езика на Острова става "екшън", както уж от каучук става гутаперча (или обратното беше). Но безброй славни Холивудски картини, са направили тая дума, която е май недоразумение, СЛАВНА и сладка дума в чуждопоклонната уста. Като Никол, Николет и Николета.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krumbelosvet
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1972321
Постинги: 1163
Коментари: 3398
Гласове: 3577
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930