Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.01.2019 08:47 - 1984. Разговор за смисъла на живота с поета Христо Фотев, авторът на "Колко си хубава".
Автор: krumbelosvet Категория: Лични дневници   
Прочетен: 675 Коментари: 2 Гласове:
4

Последна промяна: 10.01.2019 08:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Пътувах за Бургас с експрес Чайка към края на декември 1984. В купето имаше само още един пътник. Аз не бях виждал снимка на Христо Фотев. Разговорихме се. Той разказа малко за учителството си в Родопите, за любовта към една жена, която е щастие независимо дали е споделена. Другото съм забравил. Предложих по глътка анасонлийка и той не отказа.

Разговорът продължи и той ме попита за СМИСЪЛА НА ЖИВОТА. Казах това, което отдавна мислех - че без В Е Ч Н О С Т няма смисъл. Дали анасонлийката го беше вдъхновила, но не. Наистина пихме по глътка. Седяхме един срещу друг на седалките, той внезапно пое ръката ми и я целуна. Наближавахме гара Бургас.

След години видях некролога му във вестника и разбрах с кого съм говорил. И преди, и след това, с малко хора съм споделял случката, щото би прозвучало малко хомо. А не беше. Човекът беше, как да кажа,  изключително ЧИСТ и СВЕТЪЛ! Авторът на "Колко си хубава, Господи, колко си хубава"!!!

ПОКЛОН ПРЕД ПАМЕТТА МУ.



Гласувай:
4



1. vesever - Прекрасен и мил спомен. Напомни ми ...
05.01.2019 10:26
Прекрасен и мил спомен.
Напомни ми за една моя случка, като студентка. Работех по време на сесиите в родния си град, на гарата в Перник, в едно заведение. Много хора минаваха и се спираха да си говорим. Един ден един много възрастен човек застана до мен и доста време стоя, накрая ме заговори, беше много приятен разговор, философски, именно за живота, за смисъла, за хората... Оказа се, че е писател от нашия край. Не запомних истинското му име, но псевдонимът му бе Ведър Лирик. Подари ми своя книга с разкази и посвещение, което гласеше:
На Веселина, с пожелание да срещне своето момче с пленителна усмивка.
Беше прекрасна среща с този човек, предполагам вече отдавна е починал....
Поздрави и за много години!
цитирай
2. krumbelosvet - На многая лета, vesever ,
05.01.2019 16:41
Ето защо рядко се споделят такива спомени. Без да искам си помислих, дали не те е омайвал с интимен замисъл старият мераклия.
Имах класен ръководител, учител по Литература, когото мислех за театрален и литературен Дон Кихот. Едва преди 8 години, от негови стихове и от собствените му думи и действия разбрах, че не е хидалго, а слуга на чатала си. Последната му възпята (и консумирана) любов беше една съученичка на 68 години...
ПП: А от Перник имах три чудесни състудентки. От тях научих две пернишки песни "Деца сме на миньори смели, вървим по пътя на бащите наши..." и "Във Перник аз съм роден, край високете табани...".
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krumbelosvet
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1972920
Постинги: 1163
Коментари: 3398
Гласове: 3577
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930