Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.05.2018 10:13 - Пуших 45 години. Спрях и се върнах оттам, където сега е Слабаков.
Автор: krumbelosvet Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2162 Коментари: 8 Гласове:
9

Последна промяна: 04.05.2018 11:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Не е лошо всичко което иде от Америка.. А битката с пушенето май оттам започна.

Подобно на Плутарх, ще сравня съдбите на двама пушачи. Брат ми, който пуши 48 години, от 15-годишен до смъртта си на 63, и аз, който пропуших на 18 и спрях на 63, защото усетих, че умирам и защото ИЗДРАПАХ да спра. Сега съм на 75 и още мога да съм полезен на деца и внуци.

Не че не знам теориите за и против пушенето, но теориите всеки СИ МИСЛИ, че знае, а аз съм ги изпитвал близо ПОЛВИН ВЕК тия теории.

Завчера цял ден бях по обща работа със сина на брат ми. Рядко се виждаме, та приказките нямаха край. Той никога не е пушил, и ето ЕДИН пример защо. Бил на 5 годинки. Баща и майка - страстни пушачи. Знам, че го обичаха от все сърце, но ето какво е запомнило детето.

Като се приберат от работа, се затваряли в кухнята да си говорят, с пушене, разбира се. Единственият им син искап малко внимание, взимал книжка като повод и искал да влезе, но НЕ МОЖЕЛ - те го мглят да излезе, за да не диша дима. Не се сещат, че детето е самотно, и че цялата къща вече вони. Никой пушач не се сеща, и аз не съм, но ПО ПРИНЦИП не палех вкъщи, а на терасата. Сега знам, че ако на 1 тераса в 16-етажен блок пуши 1 човек, се усеща по цялата тая фасада.

Драстичен пример с мене, като страстен пушач. Нареждам се на опашка за мляко отвън, преди да отворят магазина, с още дузина души. Аз димя, разбира се. И една жена не издържа, и ми напрови забележка. Аз й се облещих, както сега се блещи Слабаков, че пуша на открито! Не съм се сещал, че воня на всички! Сега псувам наум, ако на улицата някой запали на 10 метра пред мене - отврат.

Да продължавам ли? Само ЕДНО ИЗРЕЧЕНИЕ ТЕОРИЯ. А вярната теория  е есенция на практиката..Установено е, че който пропуши преди 18 годишен, практически НЯМА шанс да се откаже. И ето, брат ми е пушел до смълтта си от скоротечен рак. Той пропуши на 15, както вече казах. Аз успях да се спася, но бях пропушил на 18. Не е без значение, че неговият лош тютюнджийски дъх МОЖЕ БИ ме е възпрял да пропуша по-рано..

ПРИКЛЮЧВАМ :
-
Пушещият на улицата, вони на всички непушачи на 20 метра наоколо, и на повече, зависи условията в момента.
- Пушещият у дома, трови здравето и НАСТРОЕНИЕТО на всички непушещи в тоя дом.
- Пушещият в заведение (ако няма забрана или забраната се нарушава) отравя удоволствието на всички непушачи в заведението. По принцип е възможно това да не е така, при голямо разстояние между масите и специално проектирана мощна асирация. Но това е много скъпо, особено през зимата, и аз помня само един такъв ресторант, в 4-звезден хотел, на Новата 2011-та година. А на сватбата на сина ми, след всяко хоро изличах да подишам навън, макар че вентилацията уж работеше. 1/3 от гостите димяха...

Простете за силните думи, но те са практически и теоретично оправдани:
Пушенето е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ СРЕЩУ СЕБЕ СИ И ОБЩЕСТВОТО, По-рано или по-късно, ТО ЩЕ БЪДЕ ЗАБРАВЕНО. Само защото сегашните пушещи НЕ СА ГО ИЗМИСЛИЛИ, нито са правили нарушение когато са се учили,  САМО ЗАТОВА мерките срещу пушенето трябва да са ПОСТЕПЕННИ. Макар че един референдум, с мнозинство над 2/З например, може да го забрани от раз. Но това ще създаде доходи на мафията, каткто при "сухия режим" в Америка.

ПП: За да няма излищно напомняне, ЗНАЯ, че пушенето НЕ вреди ЕДНАКВО на всички хора. В много широки граници. Като рядко изключение, има и столетници-пушачи. Тук се проявява мъдростта на Създателя - никоя болест не убива ВСИЧКИ хора. И СПИН-ът не хваща всички. Което не значи да се юрнем без презервативи...



Тагове:   пушене,   слабаков,


Гласувай:
9



1. germantiger - ...
04.05.2018 10:29
Борбата с пушенето законово мисля, че започва в ненавижданата от вас руснаците - национал-социалистическа Германия.

лично аз никога не съм пушил и не пия

обаче не ме дразни "гаджетата" ми да пушат или пият, че вонят - вонят

андрей слабаков е прошляк визуално
цитирай
2. born - Споделям изказаното от теб, но мисля че пропускаш нещо.
04.05.2018 10:44
Както всичко неумерено, така и прекомерното пушене е вредно и гадно. Не мисля, че 1-2 - 3 цигари дневно са особено опасни за здравето на когото и да било. Освен това зависи и как пушиш - дали ги опъваш яко или просто "пафкаш". И дали пушиш в затворено помещение или навън.
А отказването напълно от този изключително вреден порок е въпрос на лична мотивация и нищо повече. Който не може да го постигне - е слаб човек - като воля.
цитирай
3. krumbelosvet - Оценявам
04.05.2018 10:57
Оценявам ЧОВЕШКИЯ тон на комент 1, въпреки предния пост за автора на комента...
ПП: Пушенето НЕ вреди ЕДНАКВО на разните хора. Като ИЗКЛЮЧЕНИЕ, има и столетници-пушачи. Това е мъдростта на Т в о р е ц а - намират се единици хора, които и със СПИН-а се справят...
цитирай
4. krumbelosvet - Благодаря, борн,
04.05.2018 11:08
Не знам какъв ЛИЧЕН ОПИТ имате. Да, НИЩО не става без мотивация, а доколко тя е лична или ПОВЛИЯНА отвън, е сложен въпрос. Но НЕ Е ЛИЧЕН ВЪПРОС да отравяш настроението и ЗДРАВЕТО на околните и НА ДЕЦАТА СИ. Даже себе се да тровиш, не е личен въпрос, щото си нужен на скъпите ти хора. А да пушиш по 2-3 цигари на ден е НЕУСТОЙЧИВО състояние, ФАКТ.!!! Може да е устойчиво при стар пушач с болно сърце, който НЯМА ИЗБОРА да пуши повече, щото сърцето ще му припомни на момента.
цитирай
5. vaquero - krumbelosvet,
04.05.2018 18:45
Припалвал съм като ученик, но никога не съм пушил след това. Дори в казармата. Но от известно време ме чопли да изпуша една пурета, имам цяла кутия подарък.
цитирай
6. krumbelosvet - Ми почни, vaquero,
04.05.2018 23:29
Ми почни, vaquero, може ангелът ти хранител ПАК да те спаси. Ами ако се заблее и рогатият те яхне?
цитирай
7. apostapostoloff - Можеш да се откажеш винаги,
05.05.2018 17:40
дори тогава, когато като мен си пропушил на 13- 14 години. След 40 години се отказах от раз.

Това става така лесно, защото човек НЕ СЕ ПРИСТРАСТЯВА към никотина. Това са глупави измишльотини. Човек се пристрастява към наркотиците, а никотинът не е наркотик.

цитирай
8. krumbelosvet - Колега Апостолофф
06.05.2018 03:23
Вие сте МНОГО РЯДКО изключение. Останалите сме като Марк Твен - отказвали сме ги лесно по 500 пъти.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krumbelosvet
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1971510
Постинги: 1163
Коментари: 3398
Гласове: 3577
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930