Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.07.2019 07:35 - Как се сгодих на 7. Соломон, Мопасан и аз.
Автор: krumbelosvet Категория: Лични дневници   
Прочетен: 904 Коментари: 2 Гласове:
9

Последна промяна: 02.08.2019 08:10


Да, това си беше годеж.

Още в предучилищната детска градина, с едно момиченце започнахме да играем по-често заедно, отколкото поотделно. Как сме изглеждали отстрани, се разбра в първи клас, когато случайно си избрахме един чин. Дойде учителката от детската градина и щом ни видя, вика с чаровна усмивка "Ооо, неразделните". Беше много красива тая учителка, Попова по фамилия, може би тя ни е настроила на любовна вълна...

И един ден след училище, не помня как ми е дошло на ум, реших да представя любимата на майка си. И то детето тръгна с мене като с баща си. Наближаваме ние жилищата на предприятието "Гарови строежи" в Подуене, рамо до рамо, а децата от тия жилища се кикотят неприлично, крият се зад ъглите и ни замерят с топки от стари весници. Аз утешавам спътницата си и я водя без да ми мигне окото. Щото с весници ни замерят, а весниците не летят дълго и не ни достигат.

Изкачваме се по десетина стъпала на външните стълби, аз отварям вратата и викам мойка ми. Тя се появява и аз, без да гледам ефекта, й заявявам
- Майко, това е Д, харесваш ли я?

Къде ще ходи майка ми, хареса я. Почерпи ни нещо и каза да връщам момичето у тях. Децата пак се крият и хихикат. Две години седяхме на един чин, докато остър житейски завой премести семейството ми от Подуене в Надежда.

Аз залинях, "паднах в депресия", казано по сегашному. Не само заради Д. В Подуене се говореше български, например, а в Надежда най-чист шопски. Аз не го знаех тоя език, изпаднах в изолация и омраза за дълги месеци и получих първата дълбока душевна рана. Но не това е въпроса тук ...

Любовта е СИЛНА КАТО СМЪРТ, казва Соломон в знаменитата си любовна епопея "Песен на песните".  Думите на ная песен са остарели и днес едва ли ще ръзвълнуват някого. Но три думи, "Силна като смърт" не са изгубили смисъл. И Мопасан има повест под това заглавие, класика като почти всичко негово. Но това което са виждали очите ми, е ПОВЕЧЕ и от Соломоновите, и от Мопасавовите думи.

Случайно веднъж в заводския двор гледам, две майки довели красиви дечица. Момченце на 5 и момиченце на 2-3. Момченцето нещо се занимава, а момиченцето го поглъща с ТАКИВА ОЧИ! Не може да се сбърка, детето е забравило себеси. Пюбов, любов кажи го от пелени! Така Нешка Робева споделяше, как на 6 годинки била тайно влюбена и минавала под балкона на момчето с надежда да го зърне.

И тука си спомних, всъщност не помня от кога ВИНАГИ съм бил тайно влюбен в някое момиче. Може би наистина от три-годишен. А в детския хор Бодра Смяна, бях тайно влюбен в две момичета, две Славки, светло-кестенява и черноока. И двете много женствени и одухотворени! 

Два пъти съм виждал, как влюбени омъжени жени, почти в несвяст, с омаяни от любов очи, невиждащи нищо друго, търсят на работното им място мъжете в които са влюбени. Това не може да се опише. Слава Богу, и аз не съм останал съвсем без подобно внимание, но не е това въпроса...

Да, ЛЮБОВТА Е СИЛНА КАТО СМЪРТ.
Следват другите думи на Соломон, РЕВНОСТТА Е ЛЮТА КАТО ПРЕИЗПОДНЯ, но това е друга тема...



Тагове:   смърт,   Соломон,   любов,   деца,   Мопасан,


Гласувай:
9



1. анонимен - Хм, и аз съм изпитвал и виждал такива ...
28.07.2019 08:40
Хм, и аз съм изпитвал и виждал такива неща, още от детската градина. Абе, масова практика:)
цитирай
2. merlin68 - Силна и неизбежна като смъртта, но ...
28.07.2019 08:50
Силна и неизбежна като смъртта, но родена от живота.
цитирай
3. krumbelosvet - Оди го разбери
28.07.2019 19:07
Тоя Соломон, любим син на Божия любимец Давид, и сам Божи любимец, всемъдър и всебогат, и всесилен, който пише "Песен на песните" за мургавата или цветна Суламита, държи 1000 наложници и всяка от тях си има свое капище за своя бог. И оставя за наследник глупака Ровоам, който раздели еврейското царство на две ДО ДНЕС. И втората част се води "изгубена" до днес. Изгубена ли е? Оди го разбери...
цитирай
4. zaw12929 - Спомени, спомени добре че ги има!
29.07.2019 07:57
Спомени, спомени добре че ги има!
цитирай
5. krumbelosvet - Драга Зав,
29.07.2019 08:19
Не забравям, че сте ми първата читателка в блог.бг. И че ми прощавате някои капитални различия. И сега ми прощавате, че освен спомените НАХАЛНО обобщавам и се турям като равен до Соломон и Мопасан. Благодаря ви и хубав ден!
цитирай
6. krumbelosvet - Да не помисли някой
14.08.2019 18:15
Заедно с тоя първолашки годеж, любимите ми игри (следвоенно време) бяха разни битки. И си бях абсолютен български воин. В махалата копаехме окопи и се замеряхме с топки влажна пръст, оформени от корените на ниско отрязани стебла царевица и слънчоглед. Същински ръчни гранати. Не помня да съм отстъпил. Ако противникът се вдигнеше в атака, моментално контра-атакувах.
А след часовете, в училищния двор си е било направо страшно. Не помня защо се биехме, не на шега, с друга банда от първи-втори клас. Аз имах за чанта здраво немско куфарче с тенекиени ъгли, и налагах с него без да гледам. Чудно, че нямаше пострадали. И не съм мразил "врага". Спортсменски работи...
цитирай
7. krumbelosvet - Понесе се Мисисипи, както казват братята янки.
15.08.2019 07:28
Само най-малката ми дъщеря, като малка беше наследила от мене това качество - да я гонят за да я целуват. Мене ме гонеха не само готвачките от столовата, но като първолак и "големи" момичета второкласнички. Бягах бързо и не помня да са ме хващали. Не ми харесваха тия ухажвания на мене, боеца. Чувствата ми към нежния пол тогава и до пуберитета, си бяха чисто платонични... Затова на 12... Но за това друг път.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krumbelosvet
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1953635
Постинги: 1158
Коментари: 3379
Гласове: 3574
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031