Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.07.2017 22:56 - Заради чия чужда вина е разстрелян Никола Вапцаров и какво са премълчали другарите от Партията?
Автор: aniefremova Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1271 Коментари: 1 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image 
Никола Вапцаров е отишъл марцина пред куршумите в Гарнизонното стрелбище в София. По-точно казано той е поел нечия друга, по-голяма и доста по-черна вина. Вина, която обаче е решила да се подмаже на другарите от Партията и да натопи него- вярващия в идеалите. Бил е удобната жертва- посветен на каузата, с разбит личен живот и почти никакво признание като поет.
Това са ми размислите след като гледах тази вечер документалния филм на режисьора Костадин Бонев "Вапцаров. Пет разказа за един разстрел".С уникалното и направо настръхващо участие на великата Цветана Манева като разказвач. Филмът иде  точно днес, когато се отбелязват 75 години от разстрела на гениалния поет.  
Ровено е повече от нормалното из архиви и сбирки за този филм. Нещата са показани далеч от всякакви пиадестали и идеологеми. Но има неща, които  поне на мен ми се сториха доста изненадващи. Че и гадни. Като това, как след като арестуват Вапцаров и още куп дейци на компартията , в Софийския затвор се прави втори процес- този път поръчан и извършен от Соцвеличията, в който се решава,че Вапцаров и още двама са най-подходящи да понесат вината за всичко.И как се променат показанията на Вапцаров и за Вапцаров. На първия си разпит той казва,че само симпатириза на БКП, но не е неин член. След втория "поръчков" процес в затвора, се появават документи, в които се казва,че Вапцаров е "важно техническо лице по някакви си линии. И за него стоят много важни хора".  А изчезват доста редове от показанията в полицията на хора като Трайчо Костов, примерно. 
Лично аз доста се изненадах от частта на Багряна. В творбата се казва,че тя само с присъствието си в залата за разпити е подкрепила Вапцаров, макар и да не е можела да направи нищо, за да го отърве от смъртта.А до момента доста  творби- кино и документални, твърдят,че тя е  можела само с една дума да го спаси. Във филма се казва,че Багряна и художника Константин Щъркелов са били буквално притиснати от прокурорите преди разпитите да не защитят Вапцаров, защото ще им се случи нещо много лошо. 
И още нещо доста  ми избоде очите в края на филма. Как майката на поета Елена Вапцарова е развеждана из села и паланки като маймуна, за да раказва на хората измислената от комунистическата власт житейска биография на нейния син.Не съм съратник на 1944-45-46 години , но ако така е действала тогавашната "Власт Советом", това е безумно.
И  държа да кажа едно нещо- не воювам срещу комунистите и техните идеали. Просто коментирам един интересно направен , според мен, филм. 

 



Гласувай:
4


Вълнообразно


1. getmans1 - Тия извратеняци винаги правят &...
24.07.2017 00:19
Тия извратеняци винаги правят "герои"от тези които са предали или изоставили а най-вече долно използвали Смирненски, П. Пенев и още ред други.
Аз също не съм съвремник на тези събития но имах шанса да общувам с интелигентни хора от него време.

Най-тъжният човек който съм виждал откакто бях "пионерче", че и досега е бащата на Митко Палаузов за когото се говори, че се е самоубил неможещ да преживее издевателството на което бе подложен.

Старите БКП-кадри се бяха усетили, че "пресоляват" манджата и тихомълком смекчиха риториката но техните днешни наследници са безогледно нагли до безочие.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: aniefremova
Категория: Лични дневници
Прочетен: 18332
Постинги: 12
Коментари: 7
Гласове: 17
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031